Dag 42 – Gargilesse – Crozant – 11 juni 2012

Het weerbericht was weer niet gunstig, dus maar weer op tijd op pad om de regen zoveel mogelijk voor te blijven. Tevens zou het wel een zware tocht worden met veel klimmen en dalen. Maar in kilometers wel weer wat korter, maar 19. Om 7:45 uur vertrokken, 5 minuten na Charles. Door het dorp heen gewandeld en aan het eind van het dorp hebben we charles al weer ingehaald, hij stond daar te bellen. We mochten toen direct de eerste zware klim doem. Eenmaal boven aangekomen mochten we de weilanden in, hoog gras en onkruid door, dus broek en schoenen al weer zeiknat. In het volgende kleine dorpje een afslag gemist, maar kwamen redelijk op tijd achter, dus maar 500 meter verkeerd gelopen. Door het verkeerd lopen had Charles ons weer ingehaald en zagen we hem in het volgende dorp staan. Voor dat dorp waren een paar hele flinke afdalingen en beklimmingen, erg stijl en lang. Charles ging in dit dorp koffie pauze houden en wachten tot het cafe open zou zijn. Wij zijn doorgelopen, de berg weer af waar het dorp op lag. Langs en door mooi bosgebied met watervalletjes e.d. Wel heel lastig lopen, want paden waren glad, nat en stijl.
Verder de weg over richting Crozant. Na een lange afdaling kom je bij de rivier die je moet oversteken om daarna weer stijl omhoog te klimmen naar Crozant. Bij de rivier aangekomen kregen we nog een flinke stortbui, gelukkig konden we daar redelijk goed schuilen. Na de bui de klim naar boven maken. Bij de ruine van het kasteel van Crozant aangekomen bleek de accuil de pelerin nog dicht te zijn tot 14:00 uur dus moesten we nog een uur wachten. We zijn doorgeklommen het dorp im en hebben daar in het cafe wat gedronken. Om 14:00 uur ben ik de sleutel van de Gite en een stempel voor onze credential gaan ophalen en konden we naar binnen. We zijn nog boodschappen wezen doen. Op dat moment kwam er weer een stortbui en kwam Charles zeiknat aangelopen. Ook kwam er een nederlandse fietser aan. Charles is eerst in het cafe ook wat gaan drinken en is uiteindelijk daar ook blijven overnachten. De nederlandse fietser is op de camping gaan staan. We hadden de hele gite voor ons alleen. Dat is wel prettig. Nog het dorp en de ruine bekeken tussen de buien door. Hier ook weer een bord gezien met de resterende afstand naar Santiago de Compostela via de GR-routes. Na het eten weer vroeg bed in, wekker gaat weer om 6:30 uur.

Dit bericht werd geplaatst in santiagodecompostela. Bookmark de permalink .