Dag 41 – Moulin a Foulin – Gargilesse – 10 juni 2012

Om 7:30 uur ontbijten en nog deel van tas inpakken, daarna rond 8:15 uur vertrokken naar Gargilesse. Een etappe van 20 km. We hebben onderweg veel regen gehad. Tevens was het erg heuvel/bergachtiggebied dus liep erg zwaar. Wel erg mooi gebied om doorheen te wandelen. Echter doordat we afgelopen dagen veel regen hebben gehad heeft fototoestel nu kuren en werkt dus niet meer optimaal, binnenkort maar een nieuwe kopen als dat kan.ndus maar weinig foto’s kunnen maken.
In Argenton sur Creuse hebben we ongeveer 45 minuten gepauzeerd bij supermarkt, waar een paar stoelen stonden, om te schuilen voor flinke regenbui. Hier hebben we ook onze inkopen voor het avondeten gedaan omdat we wisten dat in Gargilesse geen enkel restaurant open was vandaag en er ook geen supermarkt, epicerie of alimentation meer zit.
Na de zoveelste regenbui kwamen we om 14:45 uur doorweekt in Gargilesse aan. Hier konden we in de Gite overnachten. Hier kwamen we pelgrim Charles uit Victoria, BC, Canada tegen. We wisten dat hij vlak voor ons liep uit de boeken die in de gites en overnachtingsplaatsen voor pelgrims liggen en waarin je als pelgrim een berichtje/dankwoord kan achterlaten voor de beheerder en de volgende pelgrims. Ook was er een franse dame die op de fiets een deel van de route fietst (ze is al eens naar santiago gefietst). Tussen de buien door het dorpje bekeken. Na het avondeten kwam er ook nog een ‘pelgrim’ langs die met huifkar en ezel liep en fluit speelde. Nog zitten praten met Charles, o.a. over mijn uitwisselingsperiode in Nanaimo, BC, Canada, wat vlakbij Victoria ligt.

Dit bericht werd geplaatst in santiagodecompostela. Bookmark de permalink .