Dag 6 – Mol – Molenstede (Diest) 6 mei 2012

Vandaag een lange tocht, ongeveer 26 km van Mol naar camping de stille kempen in Molenstede.
We vertrekken vroeg, nadat we eerst een luxe ontbijt hebben gekregen van Ann. Ze heeft zelfs ei gebakken voor ons lunch pakket! Lekker hoor! We nemen afscheid van Ann en beginnen met de wandeling. Het eerste stuk gaat geheel door Mol heen wat een lang gerekte stad is. We doen hier ongeveer een uur tot 5 kwartier over.
We moeten Meerhout door en daarna een kanaal en snelweg oversteken. Halverwege de klim omhoog om over het Albertkanaal heen te kunnen stopt er een auto en spreekt een man ons aan. Hij verzorgt zelf ook pelgrimsopvang (we hadden een paar km terug nog vlakbij zijn huis pauze gehouden, hier hadden we al het logo van de tocht naar santiago gezien), hij had wat tips over routes en overnachtingsplaatsen. Deze hebben uiteindelijk naast ons neergelegd, want was toch nog zo’n 3 km extra lopen. Dat bovenop onze 26 zou het wel een hele lange dag worden.
Van de kleine klimmetjes kreeg ik wat last van spieren/pezen tussen mijn vreef en scheenbeen. Hierdoor ging ik een stuk langzamer lopen. Zag s’avonds ook dat ik op die plek op beide benen blauwe plekken had… Pijnlijk, hopelijk niets kapot gelopen of ontstoken!
Na een redelijk lang saai stuk in langs de weg mochten we het bos in. Dit liep wel aardig, het was erg druk, het leek wel of heel Belgie hier aan het rondlopen was. We hebben onze afslag in het bos gemist, waardoor we een hoek omliepen en een lang stuk langs een grote doorgaande weg moesten lopen, maar uiteindelijk zijn we om 16:15 uur op de camping aangekomen.
Eerst uitgerust, toen tent opgezet, spagetti gegeten in het bar-restaurantje op de camping. Daarna gauw tent in. Het was snachts zo koud in de tent dat we in het douchegebouw hebben gezeten om warm te worden… Maar vroeg weer verder wandelen!

Dit bericht werd geplaatst in santiagodecompostela. Bookmark de permalink .